Digitale marketing wordt tegenwoordig in vele marketingfuncties uitgevoerd. In kleine bedrijven kan één generalist tegelijkertijd eigenaar zijn van veel van de hierboven beschreven digitale marketingtactieken. In grotere bedrijven hebben deze tactieken meerdere specialisten die zich elk op slechts één of twee van de digitale kanalen van het merk richten. Hier zijn enkele voorbeelden van deze specialisten: Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam. SEO Manager Content Marketing Specialist Social Media Manager (Let op: volgens bovenstaande KPI’s verwijst “impressies” naar het aantal keren dat een bedrijf berichten op de nieuwsfeed van een gebruiker plaatst.) Coördinator marketingautomatisering Inkomende marketing versus digitale marketing: Wat is het? De term “digitale marketing” maakt geen onderscheid tussen push en pull marketingtactieken (of wat we nu ‘inbound’ en ‘outbound’ methodes zouden kunnen noemen). Beide kunnen nog steeds onder de paraplu van digitale marketing vallen. Digitale outbound tactiek is erop gericht om een marketingboodschap direct voor zoveel mogelijk mensen in de online ruimte te brengen – ongeacht of deze relevant of welkom is. Bijvoorbeeld, de schreeuwerige banneradvertenties die je boven aan veel websites ziet, proberen een product of promotie op mensen te schuiven die er niet per se klaar voor zijn om het te ontvangen. Aan de andere kant, marketeers die gebruik maken van digitale inbound tactiek gebruiken online content om hun doelgroep klanten aan te trekken op hun websites door het verstrekken van activa die nuttig zijn voor hen. Een van de eenvoudigste maar meest krachtige inbound digitale marketing activa is een blog, die het mogelijk maakt uw website te profiteren van de voorwaarden die uw ideale klanten op zoek zijn naar. Uiteindelijk is inbound marketing een methode die gebruik maakt van digitale marketingmiddelen om online klanten aan te trekken, te betrekken en te verrukken. Digitale marketing, aan de andere kant, is gewoon een overkoepelende term om online marketing tactieken van welke aard dan ook te beschrijven, ongeacht of ze worden beschouwd als inkomend of uitgaand. Werkt digitale marketing voor alle bedrijven? B2B digitale marketing Naast uw website, zult u er waarschijnlijk voor kiezen om uw inspanningen te richten op bedrijfsgerichte kanalen zoals LinkedIn, waar uw demografische doelgroep zijn tijd online doorbrengt. B2C digitale marketing Hoe past mobiele marketing in mijn digitale marketingstrategie? Dit betekent dat het essentieel is om uw digitale advertenties, webpagina’s, sociale-mediabeelden en andere digitale middelen voor mobiele apparaten te optimaliseren. Als uw bedrijf een mobiele app heeft die gebruikers in staat stelt om zich met uw merk bezig te houden of uw producten te kopen, dan valt uw app ook onder de digitale marketing paraplu. Degenen die via mobiele apparaten online met uw bedrijf in contact komen, moeten dezelfde positieve ervaring hebben als op de desktop. Dit betekent dat er een mobiel-vriendelijk of responsief websiteontwerp moet worden geïmplementeerd om het browsen gebruiksvriendelijk te maken voor mensen op mobiele apparaten. Het kan ook betekenen dat u de lengte van uw lead generation forms moet verkorten om een probleemloze ervaring te creëren voor mensen die uw content onderweg downloaden. Wat betreft uw social media beelden, is het belangrijk om altijd een mobiele gebruiker in gedachten te houden bij het maken van deze beelden, omdat de afmetingen van de beelden op mobiele apparaten kleiner zijn, wat betekent dat tekst kan worden afgesneden. Er zijn tal van manieren waarop u uw digitale marketingmiddelen kunt optimaliseren voor mobiele gebruikers, en bij de implementatie van een digitale marketingstrategie is het van groot belang om te overwegen hoe de ervaring zich op mobiele apparaten zal vertalen. Door ervoor te zorgen dat dit altijd in het achterhoofd wordt gehouden, creëert u digitale ervaringen die werken voor uw publiek en daardoor de resultaten bereiken waarop u hoopt. Ik ben klaar om digitale marketing uit te proberen. Wat nu? Daarom hebben we Why Digital Marketing? De Essential Guide to Marketing Your Brand Online – een stap-voor-stap handleiding om u te helpen een digitale marketingstrategie op te bouwen die echt effectief is, of u nu een complete beginner bent of een beetje meer ervaring hebt. U kunt het hier gratis downloaden. Nieuwe oproep-tot-actieNieuwe oproep-tot-actie Onderwerpen: Inhoud marketing |
https://zicht.nl |