De ware birmaan
Image default
Bedrijven

Een internetbureau uit Rotterdam | Zicht Online

Digitale marketing wordt tegenwoordig in vele marketingfuncties uitgevoerd. In kleine bedrijven kan één generalist tegelijkertijd eigenaar zijn van veel van de hierboven beschreven digitale marketingtactieken. In grotere bedrijven hebben deze tactieken meerdere specialisten die zich elk op slechts één of twee van de digitale kanalen van het merk richten.

Hier zijn enkele voorbeelden van deze specialisten:

Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam.

SEO Manager
Belangrijkste KPI’s: Organisch verkeer
Kortom, SEO managers krijgen het bedrijf te rangschikken op Google. Met behulp van een verscheidenheid aan benaderingen van zoekmachine optimalisatie, kan deze persoon direct werken met content makers om ervoor te zorgen de inhoud die zij produceren goed presteert op Google – zelfs als het bedrijf ook deze inhoud op sociale media post.

Content Marketing Specialist
Belangrijkste KPI’s: Tijd op pagina, algemeen blogverkeer, YouTube-kanaalabonnees
Specialisten op het gebied van contentmarketing zijn de makers van digitale content. Zij houden vaak de bloggingkalender van het bedrijf bij en komen met een contentstrategie die ook video omvat. Deze professionals werken vaak samen met mensen van andere afdelingen om ervoor te zorgen dat de producten en campagnes die het bedrijf lanceert worden ondersteund met promotionele content op elk digitaal kanaal.

Social Media Manager
Belangrijkste KPI’s: Volgt, Indrukken, Aandelen, Indrukken
De rol van een social media manager is gemakkelijk af te leiden uit de titel, maar welke sociale netwerken zij voor het bedrijf beheren is afhankelijk van de branche. Bovenal stellen social media managers een posting schema op voor de schriftelijke en visuele inhoud van het bedrijf. Deze medewerker kan ook samenwerken met de content marketing specialist om een strategie te ontwikkelen waarvoor content op welk sociaal netwerk te plaatsen is.

(Let op: volgens bovenstaande KPI’s verwijst “impressies” naar het aantal keren dat een bedrijf berichten op de nieuwsfeed van een gebruiker plaatst.)

Coördinator marketingautomatisering
Belangrijkste KPI’s: Open rate van de e-mail, doorklikpercentage van de campagne, (conversie)percentage van de leadgeneratie (conversie)-tarieven
De marketingautomatiseringscoördinator helpt bij de keuze en het beheer van de software die het hele marketingteam in staat stelt het gedrag van hun klanten te begrijpen en de groei van hun bedrijf te meten. Omdat veel van de hierboven beschreven marketingactiviteiten los van elkaar kunnen worden uitgevoerd, is het belangrijk dat er iemand is die deze digitale activiteiten kan groeperen in individuele campagnes en de prestaties van elke campagne kan volgen.

Inkomende marketing versus digitale marketing: Wat is het?
Op het eerste gezicht lijken ze op elkaar te lijken: beide komen voornamelijk online voor, en beide richten zich op het creëren van digitale content voor mensen om te consumeren. Dus wat is het verschil?

De term “digitale marketing” maakt geen onderscheid tussen push en pull marketingtactieken (of wat we nu ‘inbound’ en ‘outbound’ methodes zouden kunnen noemen). Beide kunnen nog steeds onder de paraplu van digitale marketing vallen.

Digitale outbound tactiek is erop gericht om een marketingboodschap direct voor zoveel mogelijk mensen in de online ruimte te brengen – ongeacht of deze relevant of welkom is. Bijvoorbeeld, de schreeuwerige banneradvertenties die je boven aan veel websites ziet, proberen een product of promotie op mensen te schuiven die er niet per se klaar voor zijn om het te ontvangen.

Aan de andere kant, marketeers die gebruik maken van digitale inbound tactiek gebruiken online content om hun doelgroep klanten aan te trekken op hun websites door het verstrekken van activa die nuttig zijn voor hen. Een van de eenvoudigste maar meest krachtige inbound digitale marketing activa is een blog, die het mogelijk maakt uw website te profiteren van de voorwaarden die uw ideale klanten op zoek zijn naar.

Uiteindelijk is inbound marketing een methode die gebruik maakt van digitale marketingmiddelen om online klanten aan te trekken, te betrekken en te verrukken. Digitale marketing, aan de andere kant, is gewoon een overkoepelende term om online marketing tactieken van welke aard dan ook te beschrijven, ongeacht of ze worden beschouwd als inkomend of uitgaand.

Werkt digitale marketing voor alle bedrijven?
Digitale marketing kan werken voor elk bedrijf in elke branche. Ongeacht wat uw bedrijf verkoopt, houdt digitale marketing nog steeds het opbouwen van koperspersonen in om de behoeften van uw publiek te identificeren en waardevolle online content te creëren. Dat wil echter niet zeggen dat alle bedrijven een digitale marketingstrategie op dezelfde manier moeten implementeren.

B2B digitale marketing
Als uw bedrijf business-to-business (B2B) is, zijn uw digitale marketinginspanningen waarschijnlijk gericht op online leadgeneratie, met als einddoel dat iemand met een verkoper spreekt. Daarom is de rol van uw marketingstrategie het aantrekken en converteren van de hoogste kwaliteit leads voor uw verkopers via uw website en ondersteunende digitale kanalen.

Naast uw website, zult u er waarschijnlijk voor kiezen om uw inspanningen te richten op bedrijfsgerichte kanalen zoals LinkedIn, waar uw demografische doelgroep zijn tijd online doorbrengt.

B2C digitale marketing
Als uw bedrijf business-to-consumer (B2C) is, afhankelijk van de prijs van uw producten, is het waarschijnlijk dat het doel van uw digitale marketing inspanningen is om mensen aan te trekken naar uw website en ze klanten te laten worden zonder dat het nodig is om ooit te

Hoe past mobiele marketing in mijn digitale marketingstrategie?
Een ander belangrijk onderdeel van digitale marketing is mobiele marketing. Het gebruik van smartphones is goed voor 69% van de tijd die in de VS wordt besteed aan het gebruik van digitale media, terwijl het gebruik van digitale media op de desktop minder dan de helft van de tijd in beslag neemt – en de VS is nog steeds niet de grootste fan van mobiele telefonie in vergelijking met andere landen.

Dit betekent dat het essentieel is om uw digitale advertenties, webpagina’s, sociale-mediabeelden en andere digitale middelen voor mobiele apparaten te optimaliseren. Als uw bedrijf een mobiele app heeft die gebruikers in staat stelt om zich met uw merk bezig te houden of uw producten te kopen, dan valt uw app ook onder de digitale marketing paraplu.

Degenen die via mobiele apparaten online met uw bedrijf in contact komen, moeten dezelfde positieve ervaring hebben als op de desktop. Dit betekent dat er een mobiel-vriendelijk of responsief websiteontwerp moet worden geïmplementeerd om het browsen gebruiksvriendelijk te maken voor mensen op mobiele apparaten. Het kan ook betekenen dat u de lengte van uw lead generation forms moet verkorten om een probleemloze ervaring te creëren voor mensen die uw content onderweg downloaden. Wat betreft uw social media beelden, is het belangrijk om altijd een mobiele gebruiker in gedachten te houden bij het maken van deze beelden, omdat de afmetingen van de beelden op mobiele apparaten kleiner zijn, wat betekent dat tekst kan worden afgesneden.

Er zijn tal van manieren waarop u uw digitale marketingmiddelen kunt optimaliseren voor mobiele gebruikers, en bij de implementatie van een digitale marketingstrategie is het van groot belang om te overwegen hoe de ervaring zich op mobiele apparaten zal vertalen. Door ervoor te zorgen dat dit altijd in het achterhoofd wordt gehouden, creëert u digitale ervaringen die werken voor uw publiek en daardoor de resultaten bereiken waarop u hoopt.

Ik ben klaar om digitale marketing uit te proberen. Wat nu?
Als u al bezig bent met digitale marketing, is de kans groot dat u in ieder geval een aantal segmenten van uw publiek online bereikt. U kunt ongetwijfeld een aantal gebieden van uw strategie bedenken die een kleine verbetering kunnen gebruiken.

Daarom hebben we Why Digital Marketing? De Essential Guide to Marketing Your Brand Online – een stap-voor-stap handleiding om u te helpen een digitale marketingstrategie op te bouwen die echt effectief is, of u nu een complete beginner bent of een beetje meer ervaring hebt. U kunt het hier gratis downloaden.

Nieuwe oproep-tot-actieNieuwe oproep-tot-actie
Oorspronkelijk gepubliceerd op 1 mei 2019 21:01:00 uur, bijgewerkt op 03 mei 2019.

Onderwerpen:

Inhoud marketing

https://zicht.nl