De ware birmaan
Image default
Aanbiedingen

Mag jouw bedrijf wel iets meer in de spotlights staan? Met deze drie tips gaat dat zeker lukken!

Mag jouw bedrijf wel iets meer in de spotlights staan? Met deze drie tips gaat dat zeker lukken!

Heb je het idee dat jouw bedrijf wel iets meer in de spotlights zou mogen staan? Heb je zo’n ontzettend goed product of dienst op de markt gebracht, maar weet je nog niet de juiste doelgroep te bereiken? Met onderstaande drie tips weet je zeker dat jouw bedrijf de aandacht krijgt die het verdient. Benieuwd welke drie tips dit zijn? Lees dan snel verder!

 

Onderzoek wat online marketing kan betekenen voor jouw bedrijf 

De tijd dat we ’s ochtends vroeg allemaal massaal de krant erop na sloegen om de laatste nieuwtjes te lezen hebben we inmiddels ver achter ons gelaten. Tuurlijk, er zullen nog steeds mensen zijn die de krant lezen, maar over het algemeen halen we onze informatie tegenwoordig toch echt van het internet. Dit is de plek waar je jouw doelgroep waarschijnlijk het beste kunt bereiken. Je doet er dan ook goed aan om te onderzoeken wat online marketing kan betekenen voor jouw bedrijf. Je hoeft er echt niet meteen duizenden euro’s tegenaan te gooien. Begin eerst klein om te zien hoe het in zijn werk gaat en zet in op die middelen waar jij het meeste profijt uit haalt. Vooral social media als YouTube, TikTok, Instagram en Facebook zijn vandaag de dag erg populaire marketingkanalen.

  

Vergroot je naamsbekendheid door het weggeven van relatiegeschenken

Een andere methode om je naamsbekendheid te vergroten is het weggeven van relatiegeschenken. Relatiegeschenken zijn vaak gepersonaliseerde geschenken die je aan onder meer klanten, leveranciers en andere zakenpartners kunt geven. Bijvoorbeeld tijdens een open dag van je bedrijf of op een beurs waar je met jouw bedrijf staat. Een voorbeeld van een populair relatiegeschenk zijn de bedrukte gadgets van Loopper. Maar ook bedrukte pennen, notitieboekjes en herbruikbare tasjes kunnen leiden tot positieve mond-tot-mond reclame en een grotere naamsbekendheid en merkherkenning.

  

Kijk of je jouw steentje kunt bijdragen aan de samenleving

Bedrijven die actief betrokken zijn bij de samenleving en ook echt hun steentje bijdragen hebben over het algemeen een streepje voor op die concurrenten die alleen maar aan zichzelf en hun winst denken. Kijk of je jouw steentje kunt bijdragen in de vorm van goede doelen, sponsoring, et cetera. En laat zien dat je actief meedenkt over thema’s als maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), dierenwelzijn en de toekomst van onze aarde.

 

https://www.loopper.com/