De ware birmaan
Image default
Bedrijven

SEO optimaliseren van een website | Ralf van Veen

Een hele nieuwe generatie mensen komt eraan. Hun primaire relatie met een zoekmachine is om er tegen te spreken – niet om te typen of te tikken. Dit is een enorme verandering.

Met een wildgroei aan stemgestuurde apparaten die gemakkelijk te gebruiken zijn (zelfs voor oudere generaties), naderen we snel een voice-first shift in het zoekgedrag.

Dit artikel is geschreven door een Ralf van Veen, SEO specialist bij ralfvanveen.com.

Positie Nul gekenmerkte snipperfragment
Positie Nul
Aanbevolen fragmenten beginnen nu al een cruciale rol te spelen in de manier waarop Google zoekresultaten levert. Dit is het nieuwe speelveld in SEO.

De fragmenten van Google verschijnen boven het eerste organische zoekresultaat, dus het geeft een enorme impuls in termen van verkeer, zichtbaarheid en vertrouwen. Mensen vertrouwen erop dat de fragmenten zo veel voorkomen dat ze vaak niet op andere organische resultaten klikken.

Positie nul is grotendeels vraaggestuurd. Google biedt directe antwoorden op vragen en trekt een uittreksel van de inhoud rechtstreeks van een website naar de uitgelichte fragmentfunctie van Google.

Optimaliseren voor spraak zoeken
Gesproken zoeken heeft één resultaat. Positie nul is het enige resultaat dat u wordt meegedeeld.

Om succes te hebben, is het belangrijk om de inhoud en de context van het zoeken te kennen:

Identificeer veelgestelde vragen en vragen die uw publiek heeft.
Creëer inhoud om deze vragen en vragen direct te beantwoorden.
Zet inhoud om in acties en vaardigheden
Google neemt een paar soorten gepubliceerde inhoud en maakt deze spraakzoekfunctie mogelijk:

Nieuws
Recepten
Podcasts
De vaardigheden van Alexa maken ook de inhoud doorzoekbaar:

Webgebaseerde diensten
Informatie zoeken
De toekomst van Voice Search
Er is veel dat we nog steeds niet weten over het zoeken naar stemmen.

Spraakzoekdata is niet beschikbaar: Google toont de spraakzoekdata niet op dezelfde manier als bij het zoeken op het bureaublad en mobiel in de zoekconsole.
Hoe het zoekgedrag verandert: Toen mobiel iets aan het worden was, hadden we gegevens om zoekopdrachten van het type “dichtbij mij” te tonen, die een weerspiegeling waren van de zoekopdrachten die onderweg waren, explodeerden. We weten nog niet dat de spraakzoekfunctie gelijk staat aan “dichtbij mij” zoekopdrachten.
Wat weten we?

We weten dat voice search bestaat uit 10 procent van alle zoekopdrachten, en dat aantal neemt toe. Net als mobiel 6-7 jaar geleden, komt voice search op komst.

Dus hier ligt de SEO mogelijkheid. Hoe definiëren we de methodologie van voice search ervaring om aanwezig te blijven met relevante content wanneer mensen die nodig hebben?

Afhaalmaaltijden:

Bereid je voor op een voice-first wereld.
Optimaliseren voor positie nul is optimaliseren voor voice search.
Maak content doorzoekbaar op voice-enabled devices.

Waar is zoeken is rubriek
Als u gloednieuw bent in de wereld van SEO, raad ik u ten zeerste aan om te beginnen met onze gids, SEO 101: Leer de basis van zoekmachine optimalisatie, voordat u verder gaat.

Heb je al een idee van de SEO-basisbeginselen? Geweldig! Laten we verder gaan.

Een complete gids voor SEO – en waar de zoekopdracht naartoe gaat – zou onmogelijk in één artikel passen.

Vele factoren beïnvloeden uw SEO succes, met inbegrip van:

Technisch: Dit omvat alles wat de prestaties van, de zichtbaarheid van, of hoe zoekmachines toegang tot uw site beïnvloedt. Dit omvat het indexeren en kruipen, schema, paginasnelheid, site structuur, URL-structuur, en nog veel meer.
Op de pagina: Dit is uw inhoud – zowel wat zichtbaar is voor gebruikers op uw webpagina’s (tekst, afbeeldingen, video of audio), als elementen die alleen zichtbaar zijn voor zoekmachines (HTML-tags, gestructureerde gegevens).
Buiten de pagina: Dit is alles wat niet op uw site staat. Uiteindelijk gaat het bij off-page factoren om de groei en het aantonen van de autoriteit, relevantie en het vertrouwen van uw website en het opbouwen van een publiek. Denk hierbij aan linkbuilding, social media marketing, PPC marketing, reviews en user-generated content.
In dit hoofdstuk beginnen we met het verkennen van de wereld van SEO op drie van de belangrijkste gebieden die u zullen helpen om u op te zetten voor succes:

Optimalisatie van zoekervaring: Welke mogelijkheden heeft u om meer aanwezig te zijn voor uw klanten/publiek?
Inhoudelijke strategieën voor echte mensen: Het belang van content en wat het betekent om relevant te zijn.
De impact van voice search op SEO: We kijken naar de niet al te verre toekomst en laten u zien waarom de tijd nu is aangebroken om te optimaliseren voor voice search. Wacht dus niet langer!
1. 1. Zoekervaring Optimalisatie
Wanneer u het acroniem SEO hoort, betekent dit meestal zoekmachineoptimalisatie. En, zoals u zou verwachten, betekent SEO in deze context het optimaliseren van uw website voor zoekmachines (of, veel minder waarschijnlijk, het optimaliseren van een zoekmachine).

Maar Search Experience Optimization is een nieuwere manier om na te denken over de term SEO. Sommigen noemen zoekervaringsoptimalisatie zelfs de “nieuwe SEO”.

Zoekervaringoptimalisatie is het optimaliseren van de zoekervaring voor mensen op alle plaatsen waar uw merk en content mogelijk kan verschijnen. Het gaat verder dan het optimaliseren voor zoekmachines – hoewel die bouten en moeren nog steeds ongelooflijk belangrijk zijn!

Zoekstrategieën vereisen dat we merkervaringen creëren, waarbij we de zoekresultaten gebruiken om relevantie op te bouwen.

Drieënnegentig procent van de online ervaringen begint met een zoekmachine, zo blijkt uit een onderzoek van Forrester uit 2006. Dat betekent dat een zoekmachine het grootste billboard is dat er bestaat voor merken.

Zoekmachines reizen ook met ons mee waar we ook gaan. Google noemt deze zoekervaringen momenten, met vier van de grootste vier:

Ik wil het weten.
I-want-to-go.
I-want-to-do.
I-want-to-buy.
Hedendaagse SEO-strategieën vereisen dat we creatief zijn om zichtbaarheid te krijgen.

Ranking Boven de Vouw: Desktop vs. Mobiel
Bekijk deze resultaten. Wat ziet u?

https://ralfvanveen.com