Een hele nieuwe generatie mensen komt eraan. Hun primaire relatie met een zoekmachine is om er tegen te spreken – niet om te typen of te tikken. Dit is een enorme verandering. Met een wildgroei aan stemgestuurde apparaten die gemakkelijk te gebruiken zijn (zelfs voor oudere generaties), naderen we snel een voice-first shift in het zoekgedrag. Dit artikel is geschreven door een Ralf van Veen, SEO specialist bij ralfvanveen.com. Positie Nul gekenmerkte snipperfragment De fragmenten van Google verschijnen boven het eerste organische zoekresultaat, dus het geeft een enorme impuls in termen van verkeer, zichtbaarheid en vertrouwen. Mensen vertrouwen erop dat de fragmenten zo veel voorkomen dat ze vaak niet op andere organische resultaten klikken. Positie nul is grotendeels vraaggestuurd. Google biedt directe antwoorden op vragen en trekt een uittreksel van de inhoud rechtstreeks van een website naar de uitgelichte fragmentfunctie van Google. Optimaliseren voor spraak zoeken Om succes te hebben, is het belangrijk om de inhoud en de context van het zoeken te kennen: Identificeer veelgestelde vragen en vragen die uw publiek heeft. Nieuws Webgebaseerde diensten Spraakzoekdata is niet beschikbaar: Google toont de spraakzoekdata niet op dezelfde manier als bij het zoeken op het bureaublad en mobiel in de zoekconsole. We weten dat voice search bestaat uit 10 procent van alle zoekopdrachten, en dat aantal neemt toe. Net als mobiel 6-7 jaar geleden, komt voice search op komst. Dus hier ligt de SEO mogelijkheid. Hoe definiëren we de methodologie van voice search ervaring om aanwezig te blijven met relevante content wanneer mensen die nodig hebben? Afhaalmaaltijden: Bereid je voor op een voice-first wereld. Waar is zoeken is rubriek Heb je al een idee van de SEO-basisbeginselen? Geweldig! Laten we verder gaan. Een complete gids voor SEO – en waar de zoekopdracht naartoe gaat – zou onmogelijk in één artikel passen. Vele factoren beïnvloeden uw SEO succes, met inbegrip van: Technisch: Dit omvat alles wat de prestaties van, de zichtbaarheid van, of hoe zoekmachines toegang tot uw site beïnvloedt. Dit omvat het indexeren en kruipen, schema, paginasnelheid, site structuur, URL-structuur, en nog veel meer. Optimalisatie van zoekervaring: Welke mogelijkheden heeft u om meer aanwezig te zijn voor uw klanten/publiek? Maar Search Experience Optimization is een nieuwere manier om na te denken over de term SEO. Sommigen noemen zoekervaringsoptimalisatie zelfs de “nieuwe SEO”. Zoekervaringoptimalisatie is het optimaliseren van de zoekervaring voor mensen op alle plaatsen waar uw merk en content mogelijk kan verschijnen. Het gaat verder dan het optimaliseren voor zoekmachines – hoewel die bouten en moeren nog steeds ongelooflijk belangrijk zijn! Zoekstrategieën vereisen dat we merkervaringen creëren, waarbij we de zoekresultaten gebruiken om relevantie op te bouwen. Drieënnegentig procent van de online ervaringen begint met een zoekmachine, zo blijkt uit een onderzoek van Forrester uit 2006. Dat betekent dat een zoekmachine het grootste billboard is dat er bestaat voor merken. Zoekmachines reizen ook met ons mee waar we ook gaan. Google noemt deze zoekervaringen momenten, met vier van de grootste vier: Ik wil het weten. Ranking Boven de Vouw: Desktop vs. Mobiel |
https://ralfvanveen.com |